06.11.2015

141.Changes

Zmiany.
Zmieniło się w mojej głowie.
Zmieniło się za pomocą doświadczeń.
Jeszcze kilka miesięcy temu ufałam jak najbardziej przekonaniu, że jeśli szkoła jest najlepsza w województwie, to włożę maksimum pracy w moją edukację.
Teraz uważam, że to zależy tylko ode mnie. Nie od szkoły. Szkoła może tylko wymagać więcej lub mniej, a przecież to moja praca się liczy.


Zmieniło się w mojej głowie, bo zauważyłam, że nie jestem w stanie spełnić wszystkich oczekiwań i być dla każdego doskonała. Zobaczyłam, że nie wszystkich zadowolę.
Zobaczyłam, że tracę świat, kiedy tak się uczę od 8 do 24. Czy to nie przesada? 
Zobaczyłam, że moja ciągła czynność i stres powodują ogromne napięcie.
Zobaczyłam, że mam bóle w kręgosłupie, szyi i mostku.
Zobaczyłam, że nie zawsze to, czego chcemy, się tym okazuje.


Tak, liceum, to czasochłonna szkoła. Prawda. Ale są też wartości.
zdrowie
bliscy
książki
pasje


I najważniejsze co zauważyłam, moje działania nie zgadzają się z moim systemem wartości.
Zaniedbuję zdrowie, napięcie odbija się na kręgosłupie, śpię 5 godzin, nie mam siły.
Zaniedbuję relacje z rodzicami i babcią. Zaniedbuję relacje z przyjaciółmi.
Nie robię niczego, co lubię oprócz jednej rzeczy. Oprócz tańca, którego ilość się zmniejszała ostatnimi tygodniami.


Nie chcę tego. Chcę dbać o moje życie wewnętrzne i zdrowie psychiczne. Wracam do równowagi psychicznej.
Cieszę się, że zdobyłam doświadczenie. Inaczej nigdy bym nie spróbowała i się nie dowiedziała.
Dzięki temu dostrzegłam ważne rzeczy. Czuję, że mają mi dać do myślenia. Wszystko ma jakiś cel. Nic nie dzieje się bez powodu. To niemożliwe, by zadowolić wszystkich i siebie jednocześnie. Godzę się z tym. Nie zabiję się od wewnątrz.


Płaszcz i spodnie | ZARA | Sweterek i torebka | MNG | Buty | Cudowny sklep we Włoszech


Jak jest z Waszą równowagą psychiczną podczas roku szkolnego? 

12 komentarzy:

  1. Cudowny płaszczyk <3

    zapraszam:
    http://sosnowskaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygladasz ładnie ;)
    świetny płaszcz <3
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. hej czy moglabys zrobic post o wegetarianizmie ( jak sie zmotywowac do tego, jak zaspteowac wazne skladniki miesa, po jakim czasie sie przyzwyczailas etc)? mam nadzieje ze napiszesz :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam identycznie jak Ty, jestem w drugiej kl. liceum i większość mojego czasu spędzam nad książkami poświęcając resztę moich zajęć i pasji na rzecz nauki :/ Chyba muszę to nieco zmienić, bo to powoduje okropny stres i zmęczenie...
    Masz piękny płaszczyk i obserwuję :) ♥

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Płaszczyk jest nieziemski!
    Cudowne zdjęcia !!!
    Obserwuję!
    yolooliwkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Great outfit, Olivia! Kiss! :-))

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem w podobnej sytuacji. Chcę się dostać na medycynę, ale teraz widzę coraz bardziej, że wyjdzie to kosztem mojego zdrowia. Uczę się od rana do nocy, śpię po 3-4h. Nie mam czasu na nic, tylko na naukę. Jak się dostanę na tę medycynę to chyba będę swoim pierwszym pacjentem. Załamka. Chyba czas odpuścić

    OdpowiedzUsuń
  8. do jakiego liceum chodziłaś.? ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odpowiem w mailu :)
      oliviastebakowska@gmail.com

      Usuń
  9. Swietny blog czytam cie od samego poczatku, ja teraz zaczelam prowadzic swoj, ale w troche innej dziedzinie, nie odbieraj tego za promowanie, chce po prostu go polecic, dziewczyna, moze kogos znasz http://healthywomenactivewomen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde dobre słowo :)
Cenię Wasze opinie. Są często miłą motywacją.
Pozostawione linki blogów staram się odwiedzać :)

~Olivia~