29.08.2015

139.Orteza, fiszki i książki - fotorelacja

Hej kochani! :)
W dzisiejszym poście skupię się na aktualnych sprawach u mnie. Mamy ostatnie dni wakacji, więc zamierzam bawić się fantastycznie pomimo pewnej sprawy! :)
Wróciłam wcześniej z obozu, odebrali mnie moi wspaniali rodzice, i jak to napisałam w tytule - orteza! Łuhuu! Co się stało, Olivia? Na obozie tanecznym podczas przewrotów na barkach, naderwałam sobie mięśnie przy kręgosłupie, jak oświadczył dziś pan chirurg. I wypisał ortezę na bark i ramię, którą dumnie sobie noszę (ps. nie róbcie sobie krzywdy w lato - można się ugotować). Więc tańczyć w tym tygodniu nie mogę, także szukam alternatywnych zajęć. Prawą rękę mam przez większość czasu nieruchomą.


Więc z moją miłą ortezą oraz wcześniej bez niej uczę się angielskiego z fiszek! Zainspirował mnie do tego mój przyjaciel Maciek, który skończył cały zestaw poniżej :D Co to tak właściwie jest?
Kartoniki, na których z jednej strony jest polskie słówko, a z drugiej angielskie. Często tych słówek jest po kilka na jednej fiszce. Do fiszek jest dołączane tzw. "memobox", którego nie musimy zamawiać (wtedy wybieramy wersję ECO). Cały zestaw zawiera też "deklarację", którą wypisujemy :)


Moje fiszki zamówiłam ze strony >>fiszki.pl<< (przesyłka bardzo szybka). Ja wybrałam opcję nieobrazkową i z memobox. Polega to na tym, że jeśli umiecie słówko, przekładacie go z pierwszej przegródki do drugiej, po kolejnym quizie z drugiej do trzeciej itd. Gdy nadal nie potraficie słówka, trafia ono do przegródki numer 1. Mam fiszki na poziomie B2, ponieważ większej części tych słówek nie znałam (możecie zobaczyć przykładowe na stronie).


Ważne jest, by założyć sobie jakiś cel w nauce słówek z konkretnego języka (bo jest ich wiele do wyboru). Moim jest rozszerzenie zasobu słownictwa z języka angielskiego, aby lepiej się dogadywać.


Na zdjęciu niżej są wszystkie kategorie, z których uczycie się słówek.
Nie sugerujcie się tym, że jest dział zwany np. "Części ciała". Na poziomie B2 nie znajdziecie w nim "ust", "nosa" czy "nóg". Wszystko zależy od poziomu, który wybierzecie :)


Oprócz fiszek, mam dużą porcję książek do przeczytania! Ten pierwszy stos to książki pożyczone, drugi natomiast to te kupione. Ostatnio zaczęłam zamawiać używane tytuły na Allegro. Większość z nich wygląda jak nowe, a te które mają nieco gorszy wygląd, są po prostu tańsze. Czasem nie ma wielu opcji i decyduję się na bardziej poniszczoną książkę.




Dwie książki Grocholi już przeczytałam na wyjeździe. "Kryształowy Anioł" nie zainteresował mnie na początku, później akcja się rozwinęła. "Trzepot skrzydeł" był naprawdę straszny, po prostu przerażający. I smutny. Ale dobrze też coś takiego przeczytać. Dowiedzieć się o tych również niebezpiecznych relacjach międzyludzkich.


W ten weekend w Katowicach są foodtrucki (przepyszne i polecam, bywam co miesiąc ;p) No i tak właściwie kończą się te wakacje, a ja się cieszę, bo na kogoś czekam i nareszcie się zobaczymy :) Dla mnie były piękne. Ale o tym może innym razem w poście bardziej o emocjach niż wydarzeniach, bo zaczynam zmieniać nastrój z "ADHD" na "nocna myślicielka".

Opowiadajcie co u Was! :)

15 komentarzy:

  1. Biedna, współczuję :(

    zapraszam:
    http://sosnowskaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. wracaj do zdrowia! muszę zobaczyć te książki na żywo <3

    www.casper-fashion.blogspot.com zapraszam do komentowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny blog, bardzo mi się podoba ♥
    zapraszam do mnie : http://zuzannafoto.blogspot.com/ dużo ciekawych zdjęć!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry post i ciekawy blog, dodaje do obserwujących :)
    Zapraszam do mnie i zachęcam do komentowania.
    littlejewel97.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie fiszki to fajna sprawa ja zawsze do sprawdzianow sama sobie takie fobie ;) wracaj szybko do zdrowia!!

    patyskaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. jej, zycze, abys wrocila do pelnej sprawnosci;p fajnie, ze te wakaacje ci sie udaly, a o tych fiszkach juz kiedys slyszalam;d
    Moze wspolna obserwacja? Jesli tak, napisz u mnie na blogu a zapewne od razu sie odwdziecze!
    Zapraszam do sb;p
    moohox3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne są te fiszki :)
    zyczę dużo zdrowia! ;)


    W WOLNEJ CHWILI ZAPRASZAM DO MNIE :)

    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  8. Masakra z tą ręką i kręgosłupem :/ Zdrowiej nam szybko! A i piękne zdjęcia robisz lalka <3 Obserwuję!
    Również zapraszam: http://strivingfororder.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej współczuje z powodu ręki ;/ najgorzej, że w lato

    U MNIE NOWY POST! ZAPRASZAM!
    Komentarze i obserwacje mile widziane ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny post :)
    Pozdrawiam i zapraszam www.agatabasiak.blogspot.com,jeśli możesz kliknij w linki przy współpracy,dziękuję! :) xx

    OdpowiedzUsuń
  11. "Poradnik pozytywnego myślenia" czytałam jest mega polecam :) super zdjęcia :) życzę zdrowia :)

    twosistersbloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdrowia! Zapraszam do mnie: life-that-inspired.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. fiszki są super! wracaj do zdrowia Śliczna z Ciebie dziewczyna :) będę wpadać częściej. Byłoby mi miło gdybyś ty również zajrzała na mojego bloga. Jeśli mnie zaobserwujesz odwdzięczę się tym samym :) każde wyświetlenie to dla mnie mega motywacja! :D Dopiero zaczynam. posty są codziennie :* z góry dziękuję

    dariasobczuk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde dobre słowo :)
Cenię Wasze opinie. Są często miłą motywacją.
Pozostawione linki blogów staram się odwiedzać :)

~Olivia~