19.02.2015

126.Zielone płuca Amsterdamu

Hej kochani :) Wpadam tu po szkole, po ciężkiej nocy i trochę z bólem głowy. Zaraz idę się przespać, ale najpierw coś napiszę :) Wczoraj miałam ciężki wieczór, test oraz kartkówka z dwóch przedmiotów złożyły się na ten właśnie czwartek, niedawno wróciłam z ferii i dopiero wczoraj zaczęłam, i skończyłam się uczyć. Zajęło mi to tak dużo czasu, ile jeszcze nigdy się nie uczyłam naraz. To przesada, ale nie spodziewałam się nagle i kartkówki, i testu. Wyniki mnie za to satysfakcjonują :) Przyjemne jest też to, że jestem już w domu i zaraz odpocznę, a także to, że dziś nie muszę robić zbyt wiele, tylko odrobić prace domowe i powtórkowo czytać lekturę. Dziś wybieram się do teatru, zarezerwowanego jakieś trzy tygodnie wcześniej, więc wreszcie się doczekałam spektaklu :) Chcę dodać recenzję "Szukając Alaski" lub "Ostatniego lata" na bloga, co sądzicie? Czytaliście któryś z tych tytułów? 

***

Cieszę się bardzo, że podoba Wam się Amsterdam :) Dziś chciałam pokazać zielone płuca tego ładnego miasta. Oprócz supernowoczesnej architektury i ciekawych kształtów budynków,  Amsterdam ma swoje zacisze w samym centrum miasta. To Begijnhof, dzielnica dawnych przytułków dla bezdomnych, a teraz atrakcyjnych zamieszkiwanych kamienic. 


Ludzie mają tam swoje ogrody i trochę zielonej przestrzeni :) To mały, spokojny i cichy zakątek.
Znajduje się tam również kaplica i najstarszy dom w mieście - Het Houten Huis. Nawet w takim dużym mieście, można znaleźć spokój.







Jest jeszcze Vondelpark (na zdjęciach poniżej), gdzie wiele osób biega czy jeździ na rowerze, deskorolce i po prostu spaceruje. Z zieleni istnieje również tropikalna enklawa Amsterdamu, Hortus Botanicus (ogród botaniczny). Słynne parki podobno warte odwiedzenia to Amsterdamse Bos (gęściej zalesiony niż Vondelpark), Oosterpark, Westerpark.




Wolicie parki czy miasta?

13 komentarzy:

  1. Miejsce moich marzeń *-*

    zapraszam:
    http://sosnowskaphoto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe miejsce! Świetne zdjęcia :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz ciekawy blog, bardzo miło tu jest i chętnie będę go przeglądała :) Życzę sukcesów i wytrwałości w dalszym blogowaniu ;)

    http://mjrm-madeline.blogspot.com/2015/02/no-flex-zone.html zapraszam serdecznie na mój blog, każdy komentarz i obserwowanie jest odwzajemniane. Proszę o klikanie w banery po prawej stronie bloga, to dla mnie bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie tam :)

    Pozdrawiam serdecznie i życzę cudownej niedzieli :)
    Anru

    OdpowiedzUsuń
  5. Amsterdam to przepiękne, pełne zieleni miasto. Świetne zdjęcia! :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ale pięknie;*

    Pozdrawiamy cieplutko I zapraszamy do nas:)
    ♡ Twins Life. [KLIK] ♡

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej, ale tam ładnie! W polskich miastach zdecydowanie brakuje zielonych przestrzeni :(

    Odwdzięczam się za każdą obserwację czy też komentarz, zapraszam!
    maja-rusek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny blog :)

    Może wspólna obserwacja?

    foreverandsmile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny post śliczne zdjecia ! Obserwuje!

    zapraszam http://oliwialiv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia!

    http://want-cant-must.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię tu zaglądać Kiedy kolejna notka ? . Kochana mam to ciebie ogromną prośbę dla ciebie to chwila a dla mnie to naprawdę ważne możesz po klikaci w linki odwdzięczę się z góry dziękuję :)
    Pomożesz mi ? Poklikasz ? Byłabym wdzięczna. http://nicole-500.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde dobre słowo :)
Cenię Wasze opinie. Są często miłą motywacją.
Pozostawione linki blogów staram się odwiedzać :)

~Olivia~