25.12.2014

120.Opposite book tag!


Pierwsza książka w twojej kolekcji/ Ostatnia jaką kupiłaś
Cienka książeczka/ Gruba książka
Książka która cię uszczęśliwiła/ Książka która wywołała u ciebie smutek 
Bardzo romantyczna książka/ Książka akcji 
Książka z fikcją/ Książka z faktem 
Piękna okładka/ Brzydka okładka 
Książka którą najszybciej przeczytałaś/ Książka która zabrała ci dużo czasu  
Najtańsza książka/ Najdroższa książka
Książka z polskim autorem/ Książka wydana za granicą
Książka z bohaterem/ Książka z bohaterką

Heej :) Jak mijają Wam Święta? Co robicie w te dwa wolne świąteczne dni? Ja właśnie robię dla Was tag zaczerpnięty z tego ślicznego bloga. :) Myślę, że odpowiedzi powiedzą Wam trochę o powieściach, które czytam. To tylko kilka książek, a jednak fajnie wyciągało się je z półek i robiło te zdjęcia :) Być może znajdziecie wśród moich książek coś dla siebie.


"Billie i jej rodzinka" to była pierwsza książka, jaką postanowiłam dobrowolnie przeczytać, a co za tym idzie, kupić, będąc gdzieś w drugiej klasie podstawówki? Ośmioletniej mnie spodobała się ta książka, wciągając mnie do świata czytania./ Pomarańczowy zbiór lekcji Reginy Brett, na którego widok oszalałam, zaczęłam już czytać. Felietony tej autorki są świetne, pomagają uwierzyć w siebie i zbudować własne zasady, możecie je też przeczytać w "Jesteś cudem" i "Bóg nigdy nie mruga" :)


"Dziennik bulimiczki" to trudna książka, ale i cienka, to było jedyne 136 stron./ "Intruz" Stephenie Meyer należy do moich ulubionych tytułów. Piękna powieść o miłości, odrzuceniu, wrażliwości i szukaniu wolności. Są obcy i jest zagłada świata, ale jest też ktoś, kto może ten świat uratować. 6/6.


Całą serię "Stowarzyszenia Wędrujących Dżinsów" czytałam 3 albo 4 razy i to najlepsze książki na wakacje, bo same opowiadają o letnich miesiącach. Głównie o czterech przyjaciółkach: Bridget, Lenie, Carmen i Tibby. Dziewczyny wynajdują dżinsy, które pasują na nie wszystkie i postanawiają wysyłać je sobie podczas wakacji. Jest tam mnóstwo miejsc, ważnych ludzi, miłości i przede wszystkim przyjaźni. Moja ulubiona seria wprawiająca w dobry humor./ Powieść "Kocham Cię Danny" (tu recenzja) z nieco startym tytułem wzruszyła mnie do łez. Romantyczna, piękna i tragiczna zarazem.


"Czwartki w parku" to powieść idealna na jesień i bardzo romantyczna. Tematyka tym razem nie dotyczy nastolatków, a pary ludzi w starszym wieku. Bardzo ciepła i przyjemna. Jeśli macie ochotę na coś luźniejszego i w miłej atmosferze, to coś dla Was!/ "Jutro" (tu recenzja) to typowa książka, w której mnóstwo się dzieje.


"Gwiazd naszych wina" - Wzruszająca, smutna książka o miłości dwóch chorych na nowotwory nastolatków. Myślę, że każdy z Was kojarzy ten tytuł, powstał też film./"Chce się żyć" również wzrusza, smuci, ale i uszczęśliwia, to powieść na faktach. Recenzję filmu i książki znajdziecie tutaj. Właściwie te dwie pozycje są o cierpieniu.


To moja ulubiona okładka "Pretty Little Liars", wygląda wprost idealnie./ Nie wiem dlaczego, ale okładka drugiej książki nie podoba mi się. Za dużo tutaj kolorów i zdjęć, cały kolaż nie przypadł mi do gustu. Aczkolwiek treść warta przeczytania. 


"Olśniewające PLL" przeczytałam w kilka godzin jednego dnia, tak mnie wciągnęły! Wszystkie części są bardzo ciekawe!/ "Wołanie kukułki" okazało się dla mnie nietrafioną książką. "Czytałam" ją chyba dwa miesiące.


"Trzy metry nad niebem" kosztowały mnie ok. 12 zł na taniaksiazka.pl. Czcionka jest mała, myślę, że to z tego powodu. Ale książka romantyczna. Niewychowany chłopak i grzeczna dziewczyna razem? To możliwe!/ "Przed świtem" kosztowała 50 zł, to ostatnia część sagi o wampirach i jak zawsze udana według mnie :) Opowiada o ostatnim starciu Belli, Edwarda, ich córki i dalszej rodziny z Volturimi.


Katarzyna Grochola to moja najlepsza felietonistka świata! "Trochę większy poniedziałek" polecam wszystkim zainteresowanym mądrymi felietonami na każdy dzień.
Mądrości płynące z codziennych sytuacji. Pięknie ujęte. Pani Grochola udowadnia nam, że możemy cieszyć się z małych rzeczy, jeśli tylko chcemy po nie sięgnąć :)/ "Night school legacy" to "Dziedzictwo" - druga część sagi "Wybrani". Opowiada o rozterkach głównej bohaterki Allie i zagrożeniach dla Akademii Cimmeria ze strony Nathaniela. Pierwsza część wydaje mi się lepsza.


Bohaterem "Życia Pi" jest oczywiście sam Pi Patel. Piękna powieść o samotności, zagubieniu na środku morzu, przetrwaniu z tygrysem bengalskim na łódce, kontakcie człowieka ze zwierzęciem, niesamowitej wyspie, stracie rodziny. To arcydzieło. Film jest tak samo piękny./ "Uprowadzona" - nie kojarzcie jej ze słynnym filmem. Porwana na lotnisku Gemma opisuje swoje przeżycia, uczucia w stosunku do przystojniaka Tylera. Piękna i smutna książka.

Czytaliście któreś z tych książek? Jak je oceniacie? :)

7 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam Hopeless :)
    http://blog017.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam Gwiazd naszych wina i Przed Świtem. Mam o nich bardzo dobre zdanie :)
    Ja uwielbiam sage Igrzyska Śmierci ♥

    niktniewidzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam Gwiazd naszych wina i Przed Świtem. Mam o nich bardzo dobre zdanie :)
    Ja uwielbiam sage Igrzyska Śmierci ♥

    niktniewidzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. o wszystkich słyszałam :) Mam zamiar przeczytać "Bóg zawsze znajdzie ci pracę" :)

    Pozdrawiamy!
    ♡ Twins Life - kliik ♡

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki świetny post <33

    SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!

    zapraszam:
    sosnowskaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. nie czytałam żadnej z tych książek, ale chyba na coś się skusze xd
    http://tinna-tinnaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Gwiazd naszych wina *.*

    mymess-n.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde dobre słowo :)
Cenię Wasze opinie. Są często miłą motywacją.
Pozostawione linki blogów staram się odwiedzać :)

~Olivia~