21.04.2014

102."W sidłach anoreksji" - Heidi Hassenmüller


Tytuł oryginału: Majas Macht
Tytuł polski: W sidłach anoreksji
Autorka: Heidi Hassenmüller
Wydawnictwo: Ossolineum
Liczba stron: 143
Moja ocena: 5/6

"W sidłach anoreksji" opowiada historię perfekcyjnej córki a zarazem świetnej uczennicy i pomocnej siostry - Mai. 
Matka oczekuje od niej samych sukcesów i stawia wysokie cele. Dziewczyna po śmierci ojca zamyka się w sobie. Brakuje jej wsparcia i siły, w którą umacniał ją tata, tej ciepłej atmosfery i prostej rozmowy. Mama staje się chłodna i nie zauważa przeraźliwego chudnięcia córki. Maja nie chce być jak własna matka, nie podobają jej się zmiany zachodzące w jej ciele. Ostro zabiera się za liczenie kalorii i kontrolę samej siebie. Już nic w jej wyglądzie nie zmieni się bez jej zgody.

Przełomem w tej książce jest kłótnia między Henny (matką) a Mają, po której dziewczyna ucieka z domu. W bezsilności dzwoni do swojej nauczycielki, na którą może liczyć. Spodobało mi się to, że wreszcie doznaje ciepła, choćby tak symbolicznie przedstawionego w postaci gorącej czekolady i rozmowy.
Maja próbuje wyjść z anoreksji za pomocą wizyt u terapeutki, do której matka nie jest przekonana.
Dopiero lekarz uświadamia rodzicielce, jaki problem ma jej córka.

Szczęściem dla tej dziewczyny było wsparcie ze strony nauczycielki. Gdyby nie ona, Maja mogłaby zagłodzić się na śmierć. Nie jest to książka, od której nie mogłabym oderwać wzroku, ale ciekawa jest zmiana nastroju z chłodnego na coraz bardziej ciepły i przyjemny, a także odzyskiwanie siły do życia przez główną bohaterkę. Jeśli macie ochotę dowiedzieć się o anoreksji i o ciężkiej walce z tą chorobą, zapraszam do przeczytania tej oto książki.

Ulubione cytaty z książki:
"Nauczyłam się kochać siebie taką, jaką jestem. I to nie tylko pod względem wyglądu"
"Naprawdę martwy jest ten, kogo nie ma już w naszym sercu"


Czytaliście?

12 komentarzy:

  1. Czytałam :D Fajna książka.
    Zapraszam do mnie :) http://glammes.blogspot.com/#_=_
    Polecam też "Chuda" Judith Fathallah

    OdpowiedzUsuń
  2. nie czytałam,

    mokrego Dyngusa :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę ją koniecznie przeczytać. Nie lubię zbytnio czytać książek, ale ta zapowiada się na prawdę ciekawie. Świetny nagłowek. ♥
    Zapraszam do mnie, jeśli spodoba Ci się moj blog możesz zaobserwować, a z pewnością się odwdzięczę.
    pinkk-rainbow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również uwielbiam czytać książki i przenosić się w inny wymiar światu, jaki pokazuje, tej książki jeszcze nie czytałam ;)

    Zapraszam do mnie:
    http://pitna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne zdjęcia <33
    Może Obserwacja za Obserwacje? Zaobserwuj mój blog i zostaw komentarz a ja odwdzięczę się tym samym :) juliandjuliet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię czytać, kto wie może i skuszę się na tę książkę :)
    Obserwuję i zapraszam do siebie sart-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. moja mama czyta i mówi że jest świetna :)
    http://simplecurls.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki! Teraz anoreksja jest niestety tak popularna wśród młodych osób, że masakra :c

    Obserwujemy? http://inspire-someone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie tu, jeden z lepszych blogów. Będę częściej wpadać! :)
    + Obserwujemy? (jeśli tak to zacznij, ja na pewno się odwdzięczę!)
    paula-paulka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde dobre słowo :)
Cenię Wasze opinie. Są często miłą motywacją.
Pozostawione linki blogów staram się odwiedzać :)

~Olivia~