16.01.2014

087.Cinnamon rolls - moje pyszności!

Cześć kochani! :) Piszę do Was uśmiechnięta, bo zaczynam się trochę lepiej czuć, aczkolwiek nadal jestem chora. Dzisiaj kilka godzin było słonecznie, co bardzo wpłynęło na moją poprawę humoru!
Moi drodzy, wiem że ostatnio brakuje tutaj sesji w plenerze, ale jak tylko wyzdrowieję to wybieram się do parku na zdjęcia! 


Być może Was zaskoczę, bo po mojej pierwszej nieudanej próbie robienia cinnamon rolls, po jakimś czasie spróbowałam jeszcze raz, z innym przepisem. I wyszło przepysznie! Jestem zauroczona tymi ciastkami i chciałam, aby smakowały tak jak te oryginalne. Nie wiecie jaka byłam zaskoczona, gdy smak był taki sam! Przepis na ciasto, farsz i sos znalazłam na blogu makagigi.pl. Przepis na syrop karmelowy znalazłam na blogu mania-gotowania.blogspot.com.


   Składniki na ciasto:
  • 1 szklanka mleka,
  • 2 jajka,
  • 75 g masła,
  • 600 g  mąki,
  • 1,5 łyżeczki soli,
  • 100 g cukru,
  • pół paczki drożdży.
   Składniki na farsz:
  • szklanka  brązowego cukru,
  • całe opakowanie cynamonu (15 g),
  • 75 g masła.
   Składniki na sos:
  • 85 g serka (Philadelphia albo Figura Turke),
  • 55 g masła,
  • 3/4 szklanki cukru,
  • kilka kropli aromatu waniliowego
  • szczypta soli
  Składniki na syrop karmelowy:

  • 100 g masła
  • 4 łyżki brązowego cukru
  • 1 łyżka miodu
  • 150g orzechów włoskich

Sposób przygotowania:
  1. Do miski wsypujemy mąkę i mieszamy ją z solą.
  2. Masło rozpuszczamy i pozostawiamy do schłodzenia.
  3. W garnuszku lejemy 1/3 przyszykowanego mleka, dodajemy łyżeczkę cukru, łyżeczkę mąki leciutko podgrzewamy i do tego dodajemy drożdże. Pozostawiamy je do wyrośnięcia.
  4. Do mąki wsypujemy/wlewamy wszystkie składniki (rozpuszczone masło, jajka, resztę mleka, cukier)  i wyrośnięte drożdże, dokładnie mieszamy. 
  5. Kiedy ciasto będzie dobrze wyrobione, odstawiamy na godzinę w ciepłe miejsce, aż podwoi swoją objętość.
  6. Przygotowujemy karmelowy syrop: Masło rozpuszczamy. Dodajemy do masła cukier i miód,  mieszamy aż składniki się połączą i sos będzie gładki. Orzechy siekamy. Dodajemy do sosu.
  7. Ciasto rozwałkowujemy (można częściami - wtedy wyjdą małe rollsy).
  8. W rondelku rozpuszczamy masło na farsz i rozsmarowujemy je na cieście.
  9. Cukier mieszamy z cynamonem i dokładnie posypujemy ciasto.
  10. Ciasto zwijamy w rulonik i kroimy (żeby wyszły nam idealne zawijaski należy kroić je nitką).
  11. Wykładamy rollsy na blachę i polewamy je syropem karmelowym.
  12. Pieczemy je przez ok. 15-20 minut w temp. 170 stopni.
  13. Przygotowujemy sos: Rozpuszczamy masło a kiedy przestygnie łączymy je z resztą składników i dokładnie miksujemy.
  14. Po pieczeniu możemy polać rollsy sosem.



Jedliście cinnamon rolls?

10 komentarzy:

  1. Mmm pysznie wyglądają! Muszę je zrobić ♥

    meyssely.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. nie jadałam,a le wygląda pysznie <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam <3
    werr-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm .. i świetny blog

    http://zwariiowanaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny blog <3


    Zapraszam do mnie : ula-ulaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę spróbować takie zrobić :)))
    świetny blog :)))
    obserwujemy? :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podoba mi się twój blog! :)

    Jeśli chcesz możesz wpaść na mojego blogi:
    nutkaciszy.blogspot.com
    graphics--factory.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny blog <3
    Obserwujemy? Jak tak do daj znać (zawsze się odwdzięczam) :)
    Zapraszam nikej-nikeej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem pod ogromnym wrażeniem czytając twoje posty. Są takie przemyślane. Do tego ten śliczny wygląd bloga. Naprawde masz zadatki na prawdziwą blogerkę. <3

    ¦¦¦ WWW.MALINKAXPP.BLOGSPOT.COM ¦¦¦

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde dobre słowo :)
Cenię Wasze opinie. Są często miłą motywacją.
Pozostawione linki blogów staram się odwiedzać :)

~Olivia~