30.12.2013

080."Piąta fala" - Rick Yancey



Tytuł oryginału: The 5th Wave
Tytuł polski: Piąta Fala
Autor: Rick Yancey
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 505
Moja ocena: 6/6

Sięgając po "Piątą falę" spodziewałam się najazdu obcych w stylu "Intruza" - bez rozlewu krwi, by "ulepszać" świat, tymczasem tutaj było mnóstwo walk, cierpienia, krwi w celu zajęcia terytorium Ziemian przez Przybyszów. Czytając tę książkę wyciągnęłam wniosek iż, Rick Yancey musi mieć bardzo rozwiniętą wyobraźnię, wymyślając tak różne metody usuwania ludzi przez obcych i świetnie ubiera uczucia autorów w słowa. To genialny pisarz.

Cassie odnosi wrażenie, że jest ostatnim człowiekiem na Ziemi i próbuje walczyć o przetrwanie. Dziewczyna opowiada o swoim życiu przed atakiem obcych i o obecnym stanie rzeczywistości. Poznaje Evana - prostego chłopaka, który ratuje jej życie i troszczy się o nią. Jest pełna podejrzeń, jednak czekoladowe oczy Evana częściowo je wykluczają. W międzyczasie pewien nastolatek o imieniu Ben opowiada nam o swoim obecnym życiu i jego znaczeniu w walce z Przybyszami. Cassie ma ważny cel i musi go zrealizować, Ben również. Jej i jemu zależy na tym samym. Opiekuńczy Evan nie zostawi swojej kochanki samej. Punkt kulminacyjny moim zdaniem jest tutaj najbardziej emocjonujący. Czytając ostatnie sto stron byłam przerażona, a moje brwi wykonywały swój taniec z unoszeniem się i wciąż składałam fakty w głowie.

"Piąta fala" jest mocną książką, trwa w niej okrutna wojna. Spodziewałam się czegoś lżejszego, tymczasem jest to najbardziej ostra powieść, jaką przeczytałam! Jest napisana rewelacyjnie, w formie pamiętnikarskiej z punktu widzenia kilku osób. Ta książka zaskoczyła mnie jak najbardziej i uznaję ją za jedną z najlepszych książek, oceniając ja na 6!

Jeśli jesteście gotowi na coś mocnego, zacznijcie czytać "Piąta falę". Wciąga jak spacer po bagnach! Wieczorami potrafiłam czytać ją do 3. Czekam na kolejną część, bo tak, właśnie tak, będą kolejne! Jest to bowiem trylogia.

Czytaliście? / Przeczytacie?





8 komentarzy:

  1. ta książka jest najlepsza <3 kc siostra <3
    maania-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. nie czytałam, ale chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. widać że kochasz blogowanie,nie przestawaj rób dalej to co kochasz,
    bo pisanie postów wychodzi ci najpawde coraz lepiej ;P
    http://tiffani426.blogspot.com/

    obejrzałabyś któryś z moich filmików (gram na keyboard'zie)
    https://www.youtube.com/channel/UCeFS5QPTy9Mchl32Z_bjjZg

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam, ale mam taki zamiar :)
    http://aga-worldfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. ja za bardzo nie czytam ksiazek wiec wiesz :P

    sali-pno.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam ;o Może jak mi sie będzie nudzić to przycztam ;3
    Ładne zdjęcie ;3
    http://choocolatelove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde dobre słowo :)
Cenię Wasze opinie. Są często miłą motywacją.
Pozostawione linki blogów staram się odwiedzać :)

~Olivia~