29.11.2013

077.Sushi - prostsze niż myślisz!


 
Hej ludzie!
Oglądam sobie właśnie "Listy do M.", uwielbiam ten film za pozytywny świąteczny humor! Niedługo święta, nie mogę się doczekać, a Wy? W końcu piątek, ten tydzień był dla mnie męczący. No, ale w końcu weekend. W sumie to miałam wstawić przepis na babeczki z czekoladą, ale to innym razem, dzisiaj coś łatwego i najpyszniejszego na świecie moim zdaniem <3 Czyli SUSHI!

Podstawowy składnik to oczywiście RYŻ!

Jako dodatki możecie dać na talerzyk z sushi imbir, wasabi i sos sojowy do małej miseczki :)
Potrzebna Wam będzie też bambusowa mata!

Sposób przygotowania ryżu:
1.Płukamy ryż w zimnej wodzie przez sitko.
2.Wsadzamy ryż do garnka z zimną wodą ponad poziom ryżu i zostawiamy na 30 minut.
3.Gotujemy na małym ogniu około 15 minut w smacznej wodzie (np. mineralnej).
4.Przekładamy do miski odcedzony ryż.
5.Polewamy ryż sosem do sushi (nadaje pysznego smaku) i mieszamy.
6.Zostawiamy do ostudzenia.



Sposób przygotowania sushi:




Możecie dodać też sezam, czarny sezam, czy inne ulubione warzywa lub owoce do środka! Rodzaj ryby również jest dowolny! Mogą być nawet krewetki :) Pamiętajcie tylko, żeby dodatki układać po jednej stronie, aby łatwo się zwijało. Nie robiłam zdjęć zwijania, więc tutaj jest pokazane jak zwijać sushi:


Na początku niekoniecznie wychodzi pięknie, może się rozwalać, ale po kilku zwijaniach, uda Wam się idealnie! Później kroicie, ja zaczynam kroić od środka. To jeden z przepisów na zrobienie łatwiutkiego sushi, na innych stronkach, znajdziecie pewnie przeróżne sposoby na nigiri, temaki, oshi. Ja akurat robiłam maki-sushi :) Nie wiedziałam, że sushi w domu może być tak przepyszne jak w restauracji!
Jeśli macie jakieś pytania, to po prostu piszcie :)



Lubicie sushi?
Próbowaliście zrobić kiedyś w domu?

10 komentarzy:

  1. super! :) My też z mamą robiłyśmy. Mogłaś dać więcej ryżu, no i można robić różne 'wzory'. :-)
    maania-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. nie lubię sushi ;c

    linijkala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam i robiłam jest pyszne. Ładnie ci to wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. osobiście nie przepadam za sushi. nie jadam ryb. ciekawy blog. zapraszam do siebie, dopiero zaczynam

    http://runawayrora.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam sushi, ale wydrukowałam sobie tego posta jako przepis :)


    zapraszam:
    http://alekssandrasssss.blogspot.com
    Obserwujemy?
    Klikniesz w banner Sheinside? :) Bardzo mi zależy na tej współpracy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej zrobiłam takie samo super smakuje.Bardzo mnie ciekawi jak wygląda twój pokój czy zgodziłabyś się dodać jego zdjęcia.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) Postaram się wkrótce dodać jakieś zdjęcia pokoju :)

      Usuń
  7. niestety nie przepadam ;/
    wyglada smacznie ale jednak sie nie skusze ;/


    zapraszam tez do mnie <3
    http://wioletta-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde dobre słowo :)
Cenię Wasze opinie. Są często miłą motywacją.
Pozostawione linki blogów staram się odwiedzać :)

~Olivia~