16.11.2013

076."Chce się żyć"!

Cześć, kochani :) Dzisiaj wymarzony piątek, dwa wolne dni przed nami. Moje będą w sumie związane z nauką, książkami i muzyką. Przeczytałam niedawno książkę "Chce się żyć", jeszcze wcześniej zanim zauważyłam książkę w Empiku, byłam na tym samym filmie Macieja Pieprzycy, który jest również autorem tej książki.


Jeśli chodzi o film, to idąc na niego nie wiedziałam, że będzie to, aż tak dobry film. Film jest oparty na faktach. Pokazuje on życie Mateusza z porażeniem mózgowym od najmłodszych lat. Ukazana jest w nim również ogromna wiara matki w syna, ich wspólny kontakt mimo tego, że syn nie mówi. 


Po 26 latach życia Mateusza kiedy nie było z nim kontaktu zdarza się coś, myślę że najwspanialszego dla niego. Muzyka w filmie była naprawdę piękna, nie mogę jej niestety znaleźć do zgrania.. Moim zdaniem Dawid Ogrodnik oddał się całkowicie roli Mateusza. Ten film wzrusza do łez, ale jest utrzymany w pozytywnym humorze. Polecam ten film z nadzieją, że każdy z Was ujrzy w nim coś wspaniałego! Ten film według mnie jest nieco podobny do pięknych "Nietykalnych".


Książka "Chce się żyć" była również piękna. Ukazywała wszystko, to co film, była wzbogacona o kilka innych wydarzeń. Zakończyła się trochę inaczej niż film. Była ona utrzymana w bardzo dobrym humorze. Książka pokazała mi życie ludzi, którzy nie mają szansy się porozumiewać, którym ciężko coś wyrazić przez ich ciało. Mateusz opisywał różnych ludzi, których poznał. Okrutnych, dobrych... Książkę również Wam polecam, bo ma w sobie tę magiczną atmosferę. Strasznie żałuję, że już ją przeczytałam.


Polecam Wam bardzo film i książkę "Chce się żyć".


Ktoś z Was widział / czytał "Chcę się żyć"?





9 komentarzy:

  1. Ja jeszcze nie czytałam ani nie oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie widziałam, nie czytałam :c Ślicznie wyglądasz, co to za sweterek? Śliczny! :)
    maania-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałem świetny wywiad z aktorem wcielającym się w główną rolę - koniecznie obejrzę!

    OdpowiedzUsuń
  4. może się zabiorę za oglądanie, bo przez zwiastun wydaje się być bardzo fajny :)
    obserwuję i zapraszam do mnie :)

    paaulinkax3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award, na moim blogu są pytania dla Ciebie. Zapraszam do wzięcia udziału w akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i jest i była genialana. Czytałyśmy ją w tym samym czasie :)
    obserwuję i zapraszam do looknięcia mojego bloga
    http://fashionstyletop.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. nie czytalam, ani nie ogladalam, ale chetnie obejrze film, bo z ksiazka u nas w bibliotece bedzie gorzej :)

    oliilui.blogspot.com
    PS. U mnie (nas) na blogu zmiana, prowadze go z przyjaciolka. Serdecznie zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawie piszesz, miło się czyta =)
    wpadniesz, skomentujesz, zaobserwujesz (ja na 99% się zrewanżuję, proszę to dla mnie ważne =))
    http://tiffani426.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde dobre słowo :)
Cenię Wasze opinie. Są często miłą motywacją.
Pozostawione linki blogów staram się odwiedzać :)

~Olivia~