16.07.2013

037.Ciekawe książki na lato?

Hej!
Chciałam Wam dziś pokazać kalendarz i książki, które przeczytam wkrótce. Wczoraj z Paulą byłyśmy w centrum handlowym i bibliotece. W empiku kupiłam sobie śliczny kalendarz <3 Najlepsze w nim jest to, że jest kolorowy w środku, jest miejsce na plan lekcji (dokładnie na przedmiot, nauczyciela i salę). No i możesz zaplanować co chcesz zrobić, co jest najważniejsze. Ja dotychczas zapisywałam to wszystko w pamiętniku, ale postanowiłam kupić kalendarz, więc teraz to on będzie służył do planowania :)

No dobrze, więc kupiłam dwie książki: "Życie Pi" i "Night School Legacy". Ta druga jest to druga część "Wybranych", tyle że po angielsku, gdyż jestem bardzo ciekawa losów Allie. Mam nadzieję, że dam radę przeczytać tę książkę w języku angielskim.
 "Życie Pi"
Ranna zebra, orangutan, hiena cętkowana, szczur i tygrys bengalski… Taka menażeria to nie najlepsze towarzystwo w dryfującej po oceanie szalupie. Niestety szesnastoletni Pi Patel po zatonięciu japońskiego frachtowca, na pokładzie którego wraz z rodziną i zwierzętami z prowadzonego przez ojca zoo płynie z Indii do nowej ojczyzny, Kanady, nie ma żadnego wpływu na dobór towarzyszy niedoli. Grupa rozbitków, wśród których – poza orangutanem – Pi Patel jest jedynym dwunożnym stworzeniem, szybko się kurczy, aż pozostaje tylko on i tygrys. Odyseja przez Pacyfik staje się walką o życie – z żywiołem, głodem i, przede wszystkim, z olbrzymim kotem, z którym w bezpośredniej konfrontacji chłopiec nie miałby żadnych szans. By utrzymać zwierzę z dala od siebie, musi na niewielkiej powierzchni szalupy oznaczyć swoje terytorium i stać się osobnikiem alfa.

"Night School Legacy"
W zeszłym roku, Allie przeżyła trzy aresztowania, śmierć koleżanki i rozłam w rodzinie. Z czasem straciła wiarę we wszystko. Światełkiem w tunelu było nowe życie w Akademii Cimmeria. To jedyne miejsce do którego czuła, że należy. I fakt, że to miejsce przyniosło jej prawdziwych przyjaciół – i przedstawiło Cartera Westa – nie zaszkodziło. Ale daleko od bezpiecznego schronienia, klasztornych murów Akademii Cimmeria jest bardziej niebezpieczne niż Allie może to sobie wyobrazić. Uczniowie i nauczyciele są zagrożeni, a rodzina Allie – od tajemniczej babci do zbiegłego brata – jest w centrum tego wszystkiego. 

Wybrałam też dwie stare książki, które zamierzam przeczytać :)
"Marzycielki"
Po rozwodzie rodziców piętnastoletnia Monika wraz z mamą i siostrą ma przeprowadzić się z dużego domu w małym miasteczku, do małego mieszkania w nowohuckim bloku. Ta perspektywa wcale jej się nie podoba, więc próbuje obmyślić plan, który pozwoli jej zostać w rodzinnym mieście. Jednak zanim jej się to uda, odkryje wiele rzeczy, których wcześniej nie dostrzegała w swoim otoczeniu, rodzinie, koleżankach, a nawet w sobie samej.


"Jestem jaka jestem"
W życiu dwunastoletniej Hershey nic nie układa się tak, jak powinno. Jej mama, zajmująca się na co dzień opieką nad dziećmi, ma nowego przyjaciela. Slade, choć pozornie przyjacielski i sympatyczny, szybko okazuje się prawdziwym tyranem. Początkowo tylko Hershey dostrzega mroczną część jego osobowości. Zaczyna się od słownych przepychanek i wyzwisk, kończy na rękoczynach. Wydaje się, że nic i nikt nie jest w stanie zmienić stanowiska Daisy i przekonać jej, że powinna zostawić Slade'a. Miłość jest ślepa, ale nawet ona kiedyś się kończy. Hershey przygotowuje śmiały plan, który ma ujawnić prawdziwe oblicze Slade'a. Ale czy jest gotowa na konsekwencje?

Kolejne książki to właśnie te, które wypożyczyłam z biblioteki. Serię "Zwierzenia Georgii Nicolson" już czytałam i po prostu kocham te książki, więc wzięłam na razie dwie :) Postanowiłam też dokończyć "Pamiętnik Stefano". Są też dwie inne książki. Jedną polecała mi Mania, a druga po prostu mnie zaciekawiła.
"Angus, stringi i przytulanki"
Prześmieszna książka dla dorastających dziewcząt i dla wszystkich zmęczonych dorosłym życiem, którym przyda się przypomnienie, że młodość to nie tylko świetna zabawa. Autor dokonuje bystrych obserwacji na temat buntu, problemów miłosnych, frustracji i poczucia humoru nastolatek.

"Spoko, założyłam bardzo duże gacie"
Książka "Spoko, założyłam bardzo duże gacie" to wyznania Georgii Nicholson. Jest to dzienniczek, zresztą podobny do "Pamiętnika Księżniczki". Książka Louise Rennison opowiada o nastolatce, która ma wiele problemów związanych ze szkołą, dojrzewaniem, chłopakami. Główna bohaterka zakochana jest w chłopaku, którego uważa za Boga Seksu. Lubi on robić dowcipy w szkole, nie oznacza to jednak, że jest wielkim łobuzem. Dziewczyna na własną rękę szuka odpowiedzi na swoje problemy i źródła informacji również wybiera sama - są to zazwyczaj kobiece pisma (”Cosmo”), porady przyjaciółki o imieniu Jas lub też podszepty wyobraźni i intuicji. Czego chce się dowiedzieć? Jak poprawić wygląd zewnętrzny, jakim strojem zaskoczyć, jaką kosmetyczną operacją osiągnąć najlepsze wyniki, jak poprawiać wyniki w stylu całowania (stosuje tu nawet pewne wartościowanie: im lepszy pocałunek, tym wyższy numer bazy: pierwsza, druga, trzecia...). Wypowiedź użytkownika Ervisha na stronie lubimyczytac.pl

 "Pragnienie"
Pamiętnik Stefano przenosi akcję o sto lat wcześniej i odkrywa początek historii miłosnego trójkąta dwóch braci wampirów i pięknej dziewczyny, której obaj pragną. Damon zdradził brata w Nowym Orleanie. Teraz Stefano postanawia rozpocząć wszystko od nowa. Ślubuje nie skrzywdzić już nigdy więcej człowieka. Przemierza ulice Manhattanu, usiłując zniknąć w tętniącym życiem mieście. A kiedy myśli, że uciekł już od przeszłości, odkrywa, że nigdy nie ucieknie przed swoim bratem. Damon ma wielkie plany dla nich obu – czy Stefano to się podoba, czy nie. Razem podbiją salony Nowego Jorku. Lecz nieoczekiwanie na ich drodze staje dawny wróg, który może zmienić ich nieśmiertelne życie w piekło…

 "Uciekinier"
Minęło dwadzieścia lat, odkąd Stefano ostatni raz widział swego brata Damona. Sądzi, że uciekł od wspomnień o Mystic Falls, że w spokojnej angielskiej wiosce może wreszcie zacząć wszystko od nowa. Lecz kiedy docierają tu wieści o przerażających morderstwach w Londynie, Stefano zaczyna się bać. I podejrzewać najgorsze: że zbrodnie są dziełem wampira. Im więcej się dowiaduje, tym głębiej jest przekonany, że mordercą jest ktoś mu bliski. I że już zawsze będzie podążał za nim mrok, a przeszłość będzie go prześladować wiecznie…

 "Mama, Kaśka, ja i gangsterzy"
Główną bohaterką i zarazem narratorką jest 14-letnia Danuta Sosnowska, uczennica klasy ósmej. Danka ma siostrę bliźniaczkę Kaśkę (do której nie jest podobna) oraz zwariowaną mamę, która według bliźniaczek jest raczej antytalentem kulinarnym. Po zakończeniu roku szkolnego, rodzinka wyjeżdża na Mazury samochodem, który wcześniej został wygrany na loterii. Podczas podróży niespodziewanie panie łapią gumę, co rozpoczyna prawdziwe letnie przygody.

"Polowanie na Mamę"
"Tata jest nie do zniesienia! Ciągle robi obciach: albo wydzwania po koleżankach w poszukiwaniu Esmie, albo przyjeżdża po jej starszego brata, Matty'ego na dyskotekę. Jest stanowczo nadopiekuńczy i nie da się z nim pogadać. A poza tym często, smutny i zamyślony, wpatruje się w fotografię mamy, która zmarła przed 11 laty. Dzieciaki postanawiają wziąć sprawy w swoje ręce. Tata musi się zakochać! Ale trzeba mu znaleźć odpowiednią kandydatkę, i to tak, żeby o niczym nie wiedział. Co wyniknie z randki w ciemno?"
 
Tak wyglądają moje plany książkowe na to lato <3
Zamierzam też wkrótce ponownie przeczytać książki z serii "Dziewczyny i miłość" :)
Obecnie czytam "Wampiry z Morganville", ale myślę, że na pierwszej księdze skończę.
Zaczęłam też "Ptaśka", więc jak skończę te dwie książki to czytam kolejne <3
 A co Ty czytasz?

5 komentarzy:

  1. Ile kosztował ten kalendarz? Śliczny! ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Racja, kalendarzyk śliczny ;3 Czytam i przeczytałam tak wiele książek, że nie potrafię wybrać ;3 Świetne książki wybrałaś, myślę, że na 100 procent jakąś z nich przeczytam :) Świetna muzyka na blogu :3 Zostawiłam sb włączonego twojego bloga a muzyka leciała :3

    Zapraszam do mnie: Karola-Oliv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Boski kalendarzyk! ;)) Świetna kolekcja książek. To od której zaczniesz.?? ;3

    OdpowiedzUsuń
  4. Hejka ;)
    Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie .
    Do wygrania lakiery do paznokci <3
    http://martysia-martysiapysiakurpiel.blogspot.no/2013/07/konkurs.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde dobre słowo :)
Cenię Wasze opinie. Są często miłą motywacją.
Pozostawione linki blogów staram się odwiedzać :)

~Olivia~